2023-2학기 열!정! 학습 수준별 학습지원 프로그램
(학업적응 멘토링) 운영 안내
¡ 프로그램 안내
■ 참여대상
- 멘토: 학습우수군(직전학기 성적 3.5점 이상)
- 멘티: 학업에 관심이 있는 학업적응계층(편입, 전과, 복수전공)
- 기타 희망자 및 교수 추천자
■ 학업적응 멘토링 프로그램은 1대1 멘토링으로 진행하며, 주 1회(2시간) 이상 정기적으로 모여
학습(2회 이상 결석 시, 미이수 처리)
¡ 프로그램 일정
※ 상기 일 정은 내 부사 정 에 의 해 변동 될 수 있 음 .
¡ 활동지원금 안내
■ 멘토 1인당 활동비 300,000원 지급(정산서 제출 없음, 세후 지급)
■ 멘토 활동비는 학습활동 종료 후 최종결과물 평가 후 평가 점수 80점 이상인 경우 이수 처리하여,
멘토 명의의 계좌로 이체 예정
일정
내용
비고
2023.09.08.(금)~09.17.(일)
신청 모집
메일(study@mokwon.ac.kr) 신청
2023.09.19.(화)
결과 발표
사이버캠퍼스 공지사항
2023.09.25.(월) 18:30~
오리엔테이션
O관 106호(예정)
2023.09.25.(월)~12.01.(금)
프로그램 활동
10주 간
2023.12.07.(목)
최종보고회
O관 106호(예정)
¡ 이수자 특전
[멘티특전]
- 본 프로그램을 우수하게 이수한 멘티를 대상으로, 우수 멘티 5명을 선정하여 시상금 지급 예정
※ 우수 멘티 선정기준: 멘토링 평가점수 100%(우수자 선정의 구체적인 내용은 사업 종료 후, 별도 품의)
- 우수멘티 시상 내역
※ 인원 및 시상금은 교내사정에 따라 조정될 수 있음
- 우수 멘티는 다음 학기 멘토 우선 선발 및 프로그램 지속 참여 가능
[우수멘토 선정 및 특전]
- 우수멘티(최우수 및 우수멘티)의 멘토는 100,000원의 우수멘토 시상금 지급 예정
[이수자 특전]
- 졸업 인증점수 5시간 부여
- 프로그램 이수증 수여
구분
인원
시상금(원)
합계(원)
최우수
1명
500,000
500,000
우수
2명
400,000
800,000
장려상
2명
200,000
400,000
3.2 Fricatives
(1) The voiced fricatives are fully voiced only in intervocalic position,
and
partially voiced in initial and final positions:
zip [zɪp], resume [rəzum], buzz [bʌz]
partially voiced fully voiced partially voiced
(2) The length of the preceding vowel or sonorant consonant is de-
pendent on
the following fricative. Thus, the first member of each of the following pairs
has a longer vowel/sonorant than the second member, as it is followed by a
lenis(voiced) fricative:
save –safe fens – fence shelve – shelf
[sev] – [sef] [fɛnz]- [fɛns] [ʃɛlv] - [ʃɛlf]
The sounds represented as bold letters are longer than the counterparts.
- When a word ends in a fricative and the next word starts with the same
fricative, we get one longer narrowing of the vocal tract:
tennis socks [s:] half full [f:]
(3) A subgroup of fricatives(/s, z, ʃ, ʒ/), that are known as “sibi-
lants,” are
very important for certain regularities in English phonology.
In the formation of the regular noun plurals, third person possessive
marking, and marking of the third person verb ending in the simple
present,
sibilants play an important role.
plural possession simple present
cats [s] Jack’s [s] he jumps [s]
dogs [z] John’s [z] he runs [z]
buses [əz] or [ɪz] George’s [əz] he catches [əz]
The sibilants include affricates / ʧ, ʤ/
- If the last sound of the singular noun, possessor, or verb is a sibilant,
then the ending is [əz]; if the last sound is not a sibilant, then the end-
ing
is either a [s] or [z], and this is determined by its voicing.
(4) Palatoalveolar fricatives /ʃ, ʒ/ has an appreciable lip rounding
(labializaiton). Alveolars /s, z/ may undergo palatalization and
turn into [ʃ, ʒ], when they occur before the palatal glide /j/.
I miss you this year I please you
[aɪmɪʃji] [ðɪʃjir] [aɪpliʒju]
( ‘want you’ [ ], ‘did you’ [ ] )
♣ The alveolar obstruents of English /t, d, s, z/ become palato-alveolar
when followed by a word that starts with the palatal glide /j/.
- Interdental fricatives /ɵ, ð/ may undergo the elision process when they
occur before the alveolar fricatives /s, z/: clothes [kloz], months [mʌns].
(5) The voiced palato-alveolar /ʒ/ is not found in word-initial posi-
tion.
/ʒ/ is established in final position: massage, beige, garage
( A limited exception in loan words may be found: genre [ʒanrə].)
(6) The glottal /h/ can only appear in syllable-initial(never sylla-
ble-final)
position. So it is voiceless word-initially: home, his, etc.
However, it is pronounced with breathy voice intervocalically:
ahead, behind, behave. ← transcribed as [ɦ]
☞ For the other detailed explanation, see page 67.
(6) The glottal /h/ can only appear in syllable-initial(never sylla-
ble-final)
position. So it is voiceless word-initially: home, his, etc.
However, it is pronounced with breathy voice intervocalically
ahead, behind, behave. ← transcribed as [ɦ]
☞ For the other detailed explanation, see page 67.